Kneipp

logo kneipp

 

Rok založení:

1891

Motto:

„Příroda nám dala vše, co potřebujeme, abychom zůstali zdraví.“

Charakteristika:

Značku Kneipp založil německý léčitel a kněz Sebastian Kneipp v roce 1891, který již v té době byl nazýván vodním doktorem nebo i bylinkovým farářem. Vytvořil portfolio produktů na základě vlastních zkušeností, které jsou základem „Kneippovy filozofie“.

Pohledy Sebastiana Kneippa na léčivou sílu přírody a interakci pěti pilířů jsou základem značky Kneipp® dodnes. Kneippova filozofie je založena na 5-ti pilířích zdravého životního stylu – Voda, Rostliny, Pohyb, Strava a Rovnováha. Tyto pilíře by měly dovést k životu v harmonii. Vyjadřuje princip rovnováhy pro zdravý životní styl bez stresu. Vše je postaveno na vodě. Střídavým poléváním studenou a teplou vodou dochází k dočasnému zúžení a následnému rozšíření cév, které v těle doslova rozproudí krev. To posiluje obranyschopnost, povzbuzuje krevní oběh, nervový systém i látkovou výměnu. Střídavá koupel nohou je známá jako Kneippův chodník. Začal také kombinovat vodoléčbu a bylinné extrakty. Jeho přístup byl inovátorský a v době jeho slávy pomáhal až 150 pacientům denně. „Kneippování“ je i dnes účinná metoda, která pomáhá nejen proti křečím v nohách, posiluje imunitu a navíc ovlivňuje psychickou pohodu a krásu člověka. Sám Kneipp si účinky vodoléčby vyzkoušel na sobě. Díky koupelím v Dunaji a krátkým sprintům se vyléčil z tuberkolózy.

Obchodním partnerem se Kneippovi v počátcích stává lékárník Leonhard Oberhausser, který i po jeho smrti pokračuje dál ve výrobě, rozvoji značky a propagaci produktů. V roce 1920 se vedení ujímá syn lékárníka Herman Oberhausser, produkty se těší veliké oblibě a začíná první distribuce do lékáren. V roce 1970 je společnost stále vedena potomky lékárníka Oberhaussera a postupně se dostává do maloobchodu a drogerií. V 80.letech se portfolio rozšiřuje o nové produkty bylinné čaje. Také vznikají speciální lázně, které slouží k testování produktů a zdravotní centrum. V roce 1990 se působení Kneipp rozšiřuje do Rakouska, Švýcarska a také do USA. V roce 2000 společnost přechází do vlastnictví společnosti Hartmann Group. 

Kneipp se stále snaží být inovativní značkou a od roku 2010 aktivně přispívá i k udržitelnosti planety. Již v roce 2007 snížili hmotnost skleněných lahviček o 9 gramů což snížilo emise CO2 o několik desítek tun. V roce 2020 snížili o 305 tun méně obalů než v roce 2018. Do roku 2025 chtějí veškeré plasty nahradit udržitelnými alternativami.

Produkty Kneipp garantují vysokou kvalitu, jsou bez minerálních olejů, nejsou testovány na zvířatech, jsou bez parafínů, silikónu a konzervantů. Jsou dermatologicky testované. Nejsou testovány na zvířatech.

Zajímavost:

Koupelové soli a krystaly pochází z termálních pramenů v Saline Luisenhall v německém Gottingenu. Jedna z posledních solných pánví v Evropě se zásobami soli 250 miliónu let starého oceánu. Sůl zde získávají prověřenou extrakční metodou, kdy ji čerpají ve formě termální solanky z hloubky 450 metrů.

Proč se nám značka líbí:

Tradiční oblíbená německá značka zaručuje čistotu koupelových solí, které mají prokazatelný blahodárný účinek na lidské zdraví.

Klíčoví lidé:

Sebastian Kneipp

Sebastian-Kneipps-Leben_m

Stránka 1 z 1 - 17 položek celkem

Stránka 1 z 1 - 17 položek celkem