Zdravý a chutný start dne

Neohodnoceno
 
 
Dostupnost Skladem
0 Kč / ks    
Kód produktu BLO20
Kategorie blog
 

Zdravý a chutný start dne

Od Magi | 2  

Pro někoho je oblíbená snídaně důvod, proč se vůbec vyhrabat z postele, pro někoho od mala naučený rituál a někdo považuje snídani za součást ranního prokletí.

Vědecké i výživové názory, zda-li je snídaně důležitý start dne, se tak nějak ustálily na tvrzení, že ano. Stejně jako bychom neměli jít spát hladoví, neměli bychom ani tělo nechat hladovět dopoledne. Mezi posledním jídlem (večeří) a prvním jídlem dne následujícího (snídaní) se doporučuje mít rozestup ideálně 12 hodin.

Správná snídaně nastartuje tělo, metabolismus i mozek a má schopnost nás uvést do větší psychické pohody. Jsou však mezi námi i tací, kterým je ze snídaně nevolno. Ti by měli upřednostnit sladké menší snídaně například v podobě ovoce nebo smoothie. Ostatním doporučím snídani sestavenou z kvalitních sacharidů a tuků, přirozených cukrů a vlákniny.

shutterstock_164112956

V posledních letech se na trhu objevily doslova nutriční zázraky. Ty jsou bohaté nejen na minerály a stopové prvky či vitamíny, ale jsou i velice kvalitním zdrojem energie na celé dopoledne. Mezi ty nejlepší a nejznámější v současnosti bych zařadila:

  • Chia semínka - jedinečnost semínek chia spočívá v jejich výživové hodnotě, obsahují omega 3 mastné kyseliny a řadu minerálů, navíc na sebe vážou vodu, která hydratuje tělo dlouhodoběji než pitný režim. Chia nám dodají energii i výdrž, antioxidanty a například vápník.
  • Maqui berry- má mimořádně vysokou antioxidační kapacitu díky obsahu antocyaninů a je zdrojem vitamínu C, vápníku a železa. Posiluje obranyschopnost, má silný hubnoucí účinek a dodává energii organismu. Čistí pokožku a pomáhá ji chránit před škodlivým slunečním zářením.
  • Acai - je velmi žádané palmové ovoce díky vysokému obsahu zdravých tuků (až 45 %) v podobě nenasycených mastných kyselin a mimořádně vysokému množství antioxidantů v podobě fenolů a antocyaninů, které jsou zodpovědné za tmavě modrou barvu plodů. Acai je velmi bohaté na všechny tři omega mastné kyseliny 3, 6 a 9 a také na beta-karoten (provitamin A) a vit. E, z minerálů pak dominuje vápník a fosfor.)
  • Maca - kořenová plodina z peruánských And je odpradávna konzumována jakožto zdroj energie. Kvůli povzbuzujícím účinkům se jí někdy přezdívá peruánský ženšen.
  • Moruše - je to sladké ovoce s přirozeným výskytem vitamínů a minerálů, jehož plody jsou lahodné a přirozeně velmi sladké.
  • Baobab -dužina ovoce afrického stromu, přezdívaného stromem života má nakyslou „citrusovou“ chuť. Přirozeně obsahuje antioxidanty, vitamín C, železo a je bohatým zdrojem vlákniny.
  • Konopná semínka - jsou přibližně z poloviny čistá bílkovina s kompletním složením aminokyselin a to včetně osmi esenciálních. Přirozeně obsahuje vyvážené množství nenasycených mastných kyselin omega 3, 6 a 9. Používá se jako kvalitní prostředek pro tvorbu svalové hmoty a také pro správnou detoxikaci.
  • Lucuma - chutné ovoce peruánských And s krémovou chutí vanilky, které je bohaté na pomalu vstřebatelné sacharidy a železo, dále na vápník, fosfor a B-karoten.
  • Nepražené kakaové boby - mají vliv na zlepšení nálady, jsou extrémně nutričně bohaté, obsahují enzymy, nenasycené mastné kyseliny omega 6 a důležité minerály - hořčík, železo, síru, chrom, mangan, zinek a měď. Kakao je nejbohatší plodinou na antioxidanty, které nás chrání před volnými radikály).
  • Pohanka - obsahuje vysoké množství pomalu vstřebatelných sacharidů, dále bílkoviny a řadu vitaminů a minerálů - například rutin, ten zvyšuje pružnost cév, snižuje cholesterol, pyšní se významnou antioxidační aktivitou a navíc zesiluje účinky vitaminu C a je i bohatým zdrojem vitaminů skupiny B.
  • Lněná semínka - jsou oblíbeným a snadno dostupným zdrojem vlákniny a nenasycených mastných kyselin omega 3 a dodává tělu ligniny.

A mnohé další...

Nejčastěji se tyto doplňky stravy přimíchávají do jogurtů, domácího müsli, mléka (nejlépe rostlinného), smoothie či do kaší.

Tyto suroviny přímo vybízejí ke vzájemnému kombinování, které si můžete sestavit na míru svým potřebám. Samozřejmě, aby obsahovaly všechny ty skvělé látky, kvůli kterým si je kupujeme, je velice důležitá kvalita zpracování. Mezi nejšetrnější dlouhotrvající konzervaci patří zpracování do max. 42°C, kdy se dá při této maximální teplotě stále mluvit o RAW kvalitě, která uchovává potřebné množství enzymů. Nejčastěji a zároveň nejnákladněji se tzv. lyofilizuje, neboli suší mrazem. Ovoci a jiným surovinám se tak ponechá původní maximum jak do nutričních, tak chuťových vlastností. Všechny výše vyjmenované (a kupa těch, na které se nedostalo) mají totiž dva společné jmenovatele: jsou skvělé (nutričně) a jsou skvělé (chuťově).

Má nejoblíbenější kombinace je Maqui berry prášek rozmixovaný společně s mraženými banány, vanilkovým sojovým mlékem a posypaný nepraženými kakaovými boby. Tiše závidím každému, kdo neochutnal, protože má o jednu závislost méně :).

Hezčí a zdraví jedině se snídaní!

shutterstock_66608539

 

 

O autorovi
pr
S naprosto dětskou bezprostředností hodlá měnit svět k lepšímu. Ať už sdílením a šířením zdravého životního stylu, přírodní kosmetiky a nebo veganství. Šálků svého čaje má opravdu nespočet. Ilustrace, focení, design, cestování, ekologie, skládání hudby, psaní článků, vaření... Magi je pro testování kosmetiky na sobě, miluje naši planetu a je to taková moderní hipízačka s občas zvráceným smyslem pro humor.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:
 
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.