Kila rychle dolů

Neohodnoceno
 
 
Dostupnost Skladem
0 Kč / ks    
Kód produktu BLO36
Kategorie blog
 

KILA RYCHLE DOLŮ

Od Magi | 8  

Kdo nehřešil přes Vánoce, má můj obdiv! :) Pro nás ostatní mám několik tipů, jak těch pár kilo ze sledování pohádek místo cvičení a pojídání cukroví a bramborového salátu místo vyvážené stravy shodit. Jak zhubnout bez strádání a hladovění?

Aneb eskalátor, nebo schody?

shutterstock_97903952

Základem je si uvědomit, že bychom měli dostatečně pít. Kohoutková (a nejlépe filtrovaná) voda je naprostý základ. Dva až tři litry denně se uvádějí jako ideál, ovšem těch proměnných není málo (tělesná váha, aktivita, vlhkost prostředí, podíl vody ve stravě,...). Je nutné dostatečně pít, protože cílem hubnutí není odvodnit se, ale spálit tuky. Nejlepší je mít vodu stále u sebe. Mně se osvědčilo mít široké brčko a do vody kápnout nějaký kvalitní citrusový éterický olej (kapka na jeden litr), který ochutí vodu a navíc má jemné čistící účinky.

Ráno začínejte den vodou s trochou čerstvé citrónové šťávy, kterou nastartujeme metabolismus a dodáme vitaminy, které nás postaví na nohy i bez toho, abych do sebe lili kafe.

Další přichází na řadu snídaně. Do té zapojte lehce stravitelné sacharidy – ovoce, vločky a kvalitní zdroje toho správného tuku – semínka a oříšky. Ze semínek jsou to především Chia semínka. Umí na sebe vázat vodu, tudíž nás zbaví pocitu hladu, protože více zaplní žaludek a tělo nevysílá alarm, že má hlad. Chia semínka a lněná semínka jsou bohatými zdroji vlákniny, které mají při hubnutí nepřehlédnutelné účinky. Člověk by měl denně sníst cca 28–32g čisté vlákniny. Nejvíc ji najdeme právě v semínkách, slupkách (jablka, hrušky, švestky,...) či bobulovinách.

foto s popiskama

Z “hubnoucího” ovoce je všeobecně známý ananas, mnohem méně se ale mluví například o Acai borůvkách.

Samozřejmě, že nás nespasí žádné pojídání bobulí nebo prášků, ale mohou nám proces hubnutí ulehčit a urychlit. Acai dokáží nastartovat tělo pro účinné spalování tuků. V tomto tropickém ovoci je obrovské množství antioxidantů, které dokáží probudit náš stagnující metabolismus, což je neprávem opomíjená nutnost pro spalování tuků. Dalším plusem Acai, chia semínek atd. obsah omega mastných kyselin. I ty mají na hubnutí vliv a v neposlední řadě jsou Acai tvořené z jedné třetiny tou zmiňovanou vlákninou :). A všechny tzv. superpotraviny mají jednu úžasnou vlastnost, která nás se špíčky nenechá ve štychu - pomáhají přirozeně čistit organismus od odpadních látek přítomných v těle (především ve střevech a také v žaludku).

Svačina by neměla chybět a ideální formou je různé ovoce. Pokud máte při práci rádi u sebe hrnek kávy, nemusíte se ho nutně vzdávat. Stačí vyměnit obsah hrnku například za kouzelný zelený práškový čaj Matcha. Ten patří k dalším významných urychlovačům metabolismu. Uvádí se dokonce, že může zvýšit spalovací proces z běžných 8 - 10% na 30 - 40%. Mezi další výhody popíjení Matcha čaje patří záplava energie, síla antioxidantů a také snižování cholesterolu a cukru v krvi.

Není ani rozumné vyhýbat se zdravým tukům. To jsou ty, které jsou obsaženy v oříškách, semínkách, avokádu, apod. Tyto tuky potřebujeme pro správné fungování srdce a dalších procesů v těle a umí do jisté míry vytlačit nezdravý tuk ze zdrojů, jako jsou nasycené tuky (palmový olej, máslo, živočišný tuk,...). Stačí jen rozložit tučnější věci do dopoledne, oběda a brzkého odpoledne.

Oběd by měl být bohatý na sacharidy (a to jak na jednoduché, tak na komplexní) a bílkoviny. Ideální jsou luštěniny, které obsahují spoustu bílkovin, sacharidů i vlákniny a jsou skvělým zdrojem minerálů. Mým nejoblíbenějším rychlým receptem je kari polévka z červené čočky s orestovanými cherry rajčátky a tofu. Červená čočka se vaří přibližne 1015 minut, což je pro mě tak akorát :). Mezitím, co vaříme osolenou čočku s římským kmínem a žlutým kari kořením, orestujeme na malém množství oleje nakrájené okořenené tofu, cherry rajčata a třeba slunečnicová semínka. Hustou polévku můžeme buď rozmixovat na krém, nebo nechat přiznanou čočku. Na talíři dozdobíme rajčaty a tofu, které je bohatým zdrojem bílkovin bez žádného cholesterolu (a to se vyplatí!) :).

červená čočka

Další přichází na řadu odpolední svačina. U té bychom měli být při redukční dietě opatrnější s cukry. Ovoce tedy spíše vynechat a nakrájet si zeleninu na kolečka, proužky či jiné geometrické tvary dle chuti, a sníst samotné nebo s trochou hummusu.

A nyní večeře. Řídit se tím, že máme jíst do 17. hodiny, je trochu zvláštní rada, protože každý chodí spát jinak. Stačí si tedy vypočítat večeři tak, aby mezi ní a snídaní bylo ideálně 12 hodin bez jídla. Jednoduše řečeno, pokud snídáte v osm, ideálně byste měli večeřet také kolem osmé. Večeře by měla být bohatá hlavně na bílkoviny.

Pokud jste dlouho vzhůru, přijde na řadu nejspíš i druhá večeře, která může být ve formě zprudka opečené zeleniny v troubě (zdravá podoba chipsů) nebo jiný lehký, nejlépe zeleninový pokrm. Mezi ty nejméně kalorické ingredience patří třeba dýně, okurka, cuketa nebo lilek.

Poslední radu, kterou pro vás mám, je rozumně sladit. Mozek jede na cukr a proto odstranit ze své stravy sacharidy a cukry není vůbec chytré řešení. Ovšem přednost dávejte přirozeným cukrům, které se nacházejí přímo ve stravě. To splňuje hlavně ovoce. Pokud chceme něco osladit, zamyslete se, jestli by nebylo lepší jídlo osladit banánem, jablečným moštem nebo datlemi. Pokud potřebujeme opradvu osladit něčím jiným, existuje spousta možných sladidel, které vycházejí zdravotně mnohem lépe než cukr. Stévie, xylitol, datlový sirup, apod.

Závěrem je potřeba si uvědomit, že základem zdravého hubnutí je vyvážená zdravá strava, jíst do polosyta a zařadit několikrát do týdne pohybovou aktivitu. Bez těchto zásad nejspíš s číslem na váze nepohnete.

PS: Když je na výběr, volte schody :)! Všechno se počítá. Každý vyšlápnutý schod se počítá!

Držím palce a hrnek Matchy,

Magi

 

O autorovi
pr
S naprosto dětskou bezprostředností hodlá měnit svět k lepšímu. Ať už sdílením a šířením zdravého životního stylu, přírodní kosmetiky a nebo veganství. Šálků svého čaje má opravdu nespočet. Ilustrace, focení, design, cestování, ekologie, skládání hudby, psaní článků, vaření... Magi je pro testování kosmetiky na sobě, miluje naši planetu a je to taková moderní hipízačka s občas zvráceným smyslem pro humor.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:
 
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.